Dagens intag dag 4

Dag fyra på detox avklarad, har dock fuskat med en kopp kaffe i morse och den behövdes!

Frukost: Färdig fruktsmoothie gjord på 100% frukt som jag hittade på Coop, riktigt good och mättande
Lunch: Indiska blomkålsgrytan. Detta måste ha varit månadens billigaste matlagning, har även kvar gryta till lunch imorgon.
Middag: Veg burgare från Hälsans kök, lite sambal oelek, tomat och lök.

En sak är säker - för hundra år sen var jag vegan, eller kanske inte hundra år men länge sen var det... Vi börjar om, för 15 år sen var jag vegan och nu förstår jag varför jag höll mig från kött i 6 år. Jag mår ju bara hur bra som helst på vegetarisk kost! Nej pappa där uppe i himlen, du behöver inte oroa dig, jag kommer inte bli vegan eller vegetarian igen men helt klart kommer det bli mer vegmat på bordet. Tror dessutom att kött kommer bli så mkt godare när man inte äter det på daglig basis! 

Kommentarer
Postat av: Miss Pinky

Åh, jag längtar så efter att få börja med detox-maten jag med! Fastan går fortsatt bra, men det ska såklart bli skönt när den är över. Blomkålsgrytan där lockar vill jag lova :-) Håller med dig om veg-maten. Ett tag höll jag på med LCHF-kost (när man bara äter proteiner), det var bra för min IBS-mage men tusan va less man blev på allt kött. Blir så himla ensidigt, vegetarisk mat kan man variera i all oändlighet.



Fick en chock när jag ställde mig på vågen imorse, vikten har rasat. Tycker inte att det märks så mycket på kroppen, men vågen säger att jag börjar närma mig 50-kilos strecket... hmm.

2008-10-03 @ 09:53:08
Postat av: Jean





Må säga att du har karaktär och är strong! Fast det går jättebra för min VV-diet - än så länge oxå.

Fast din är ju betydligttuffare och min mage skulle inte tåla fullkorn och fibrer i den omfattningen. Kaffe ja, det öser jag i mig, men det är nödvändigt!



Trevlig helg!

Jean

2008-10-03 @ 19:59:02
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0