På semester Jan Björklund?

Ibland blir man besviken... Jag röstade blått - och kommer fortsätta rösta i samma anda men faktiskt blir jag förbannad. Ikväll på tv4 förs en diskussion runt Matakuten och varför skolors matekonomi bör förändras.

Jan Björklund, utbildningsminister, finns tyvärr inte närvarande. Han är faktiskt på studiebesök i Asien... Hallå, stopp och belägg! Vad lär sig Jan i Asien och var i Asien "råkade" han hamna? Var besöket planerat till Phuket, Bangkok eller liknade?
Jag tror knappast Jan befinner sig i en stad i mitten av Indien. Och befinner han sig där ensam eller passade familjen på att följa med? Ledsen att jag är skeptisk, men jag kan för mitt liv inte förstå vad en utbildningsminister kan lära sig av ett studiebesök i Asien. Och dessutom är det JAG som betalar hans resa, traktamente, lön på sisådär 100 000 i månaden, hotellövernattningar, representation och taxiresor.

Varför blev inte jag politiker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0