Matakuten - årets program utan tvekan

Nu har jag följt Melker och company under hösten, ett arbete där de arbetat aktivt för att minska prefabricerad kost, öka mängden grönsaker och framförallt servera ekologisk hemlagad kost.

Barnen blev otroligt positiva och engagerade, och efter en period så var tallrikarna fyllda med både quinoa, melon och bönor. Helt fantastiskt! Jag blir så glad! Önskar jag kunde välja vad mina skattepengar skulle finansiera. Detta, tillsammans med värdig kost till äldre på kommunala boenden tycker jag är otroligt viktiga delar att fokusera på.

Så nu Moderaterna, nu väntar jag mig en lagförändring! Bort med lagen om upphandling och fram med lokalproducerade, ekologiska råvaror!

Kommentarer
Postat av: Miss Pinky

Could not agree with you more! :-)

2008-11-11 @ 09:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0