Gutegirls mamma-lista

Jag måste bara publicera, Gutegirl publicerade en lista för ett tag sedan som får mig att dra på smigroparna gång på gång. Jag tror att Gutegirl är en av dom bästa bloggarna jag någonsin läst!

Jag har studerat fenomenet Idealmamman på familjeliv.se och här är resultatet:

Hon ger aldrig barnet något med socker
Hon bär bebisen i bärsjal på magen
Hon låter dem inte titta på TV
Hon går med dem till parken och rastar dem hela dagarna
Hon skulle aldrig utsätta barnet för passiv rökning, inte ens utomhus

Hon skulle ALDRIG lämna barnet ensamt ens för att gå ner i tvättstugan.
Hon skulle ALDRIG komma för sent till dagis när barnet har börjat där.
Hon skulle ALDRIG ta ett glas vin hemma,för TÄNK om barnet skulle få andningssvårigheter och måste till sjukhus.
Hon skulle ALDRIG ha barnvakt och gå ut på krogen
Hon skulle ALDRIG lämna bort barnet en helg till mormor och knulla skiten ur sin man på en najs weekend för då kan barnets ANKNYTNING gå förlorad för all EVIG FRAMTID.
Hon tvingar alla som kommer i närheten av henne att tvätta händerna innan de ens petar på lille Theo/Neoh/Leoh för de kan ju få BAKTERIER på sig.

Så, nu är det bara för alla att leva upp till detta!


Eller?.... Tur man inte har barn för blir man så här jävla galen så förstår jag varför mer än 50% blir ensamstående på ett par år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0