Då var man på diet igen - frosseriet är över

Då var det måndag, och denna måndag startade jag jobba igen. Redan uttråkad, här händer lite och inget! Arbetsstart betyder även dietstart i Pokergirls lilla värld. Så i morse blev det invägning *chock*, och start enligt Michael Thurmond.

Det gick ju inte så bra att försöka dieta när jag hade semester, men jag tror det är betydligt lättare att fokusera denna vecka när jag ändå bara arbetar.

Jag åt ett ägg till frukost, några gurkskivor till.

Ugnsstekt kyckling i bitar till mellanmål och kycklingwok till lunch.

Woken bestod av kyckling (suprise!) turkisk paprika, tomat, svamp och råris. Lite kryddor och sen var det klart.

Nu ska jag strax äta middag. Det blir råris med ugnsstekt kyckling. Ska kika om det finns lite grönt här på jobbet så jag får nåt spännande.

Det som är märkligt är att jag denna omgång känner mig märkbart hungrig och matt, som att kroppen skriker efter fett. Så kände jag inte förra gången men denna gång är det verkligen märkbart. Jag vet inte om jag ska tolka det som positivt eller negativt, men jag kämpar väl vidare veckan ut - jag tänker verkligen fixa detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0